onsdag 11 juni 2008

Antihalleluja.

Det är så lätt att allt låter halleluja, men det var verkligen en turresa där det mesta var helt fantastiskt! Men det är klart att det fanns sådant som var mindre bra också:

1. Var galet jetlaggad första två dagarna. Och så tokig att björnen nästan blev räddare för mig än vanligt ;)

2. Var apkass i magen centralparksdagen (observera det käcka rimmet!).

3. Snubblade på New Yorks ojämnaste övergångställe, skrapade upp högerknät och trasade sönder mina favoritbyxor.

4. Råkade få ett glas cola rätt ner i min öppna handväska.

5. Glömde bort att äta ibland, blev grinig och gnabbades.


Men inget ont utan att det har något gott med sig. Jetlaggen gjorde mig berusande yr utan att dricka. En billig fylla! Då det bara är att säga hejdå till favvobyxorna är det ju helt legitimt att köpa ett par nya fina! Mobilen och kameran klarade colabadet, men trots noggrann tvätt var mina kontokort som fastklibbade i plånboken. Fick använda kofot och stämjärn varje gång de skulle upp, vilket ju bara var bra för då hann jag tänka efter en extragång innan jag shoppade. Välbehövligt i kommersialismens Mecka! Och gnabbas gör jag bara med unika, fantastiska människor jag tycker väldigt mycket om. Bland vanligt folk behärskar jag mig. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Har jag inte sagt att det är farligt att dricka kåla?
Öl eller Fernet ska det vara!
Kram Krille